terjah

Saturday, October 15, 2011

kisah kami part 2

ok now kite sambung citew yg aku janji nk share2 tu lagi..

 ~ ~ 2007 :)


setelah 4 bulan bersama,, aku da boley suaikan diri aku ngan dia..time nie dia da abiz exam..
so,,dia ade buat keje part time sementara tgu result SPM..
slalu jea pas abiz skola aku g dating ngn dia..dia mesti kena rushing2..yelaa time tu time lunch kn..mna nk balik makan kt umaa lg,,nk jumpe aku lagi..tp tetap ade masa utk aku..
ptg2 pon same..dulu aku mmg bergiat aktif kt skola,,so,,ptg2 mmg kena g latihan laa..latihan kawad lak tu..
dgn keadaan busuk2 pon sempat lg jumpe ngn dia..xpe,,same2 busuk..dia balik keje aku lak nk balik uma,,even 5 minit pon kami tetap jumpe..dullu mase dating mesti ade member kena temankan..kwn baik aku la yg rajin dok teman aku dating kt depan stadium tu..nasib ade kwn yg sporting..


time ari mgu lak,,kalo aku duk umaa mama,,mesti dia yg jd driver aku,,hantar aku g tuisyen pagi2..
dlm hati aku berkata ; bagus gak dpt pakwe mcm nie..rajin bangun pagi2 semata mata nk anta aku g tuisyen..tengahari lak g amik..alahai time tu mmg hati nie da sangkut abizz...fall in love laa...


tp kadang2 aku curiga gak ngan dia..aku slalu pk dia mesti ade pempuan lain lg nie selain aku..kalo tanya jea dia mesti dia x ngaku kan..pastu ckp aku pk lebih2...dulu,,aku xpernah marah dia..xpernah nk berkeras ngn dia..ikut jea kata dia..slalu jea mengalah ngan dia..yelaa..bila hati da syg kn mcm tu laa...konon2 nye nk jaga hati pasangan laa..tp aku xsedar,,cara aku nie lah yg bole buat lelaki cpt bosan..
mungkin aku masih kaku lagi utk bercinta..even dia bukan 1st love aku tp bg aku ngan dia lah aku merasakan indah nye cinta..ngan dia laa aku blaja sume nye..


tahun 2007 nie laa bermula nye dugaan yg melanda hubungan kami..
aku daa lupe bila tarih nye tp seingat aku time tu bulan mac kot..
konon nye aku nk wat suprise laa kt dia..aku dtg umaa mama aku ngn bff aku semata nk jumpe dia...nk bg kejutan..tp terbalik pulak..aku yg dpt lbih kejutan..
aku nmpk dia ngan pmpuan lain..mmg jelas dpn mata aku nmpk..dia ngn kwn2 dia terkejut tgk aku ade kat situ..tp sempat cover laa..xyah duk ckp laa ape yg aku rasa time tu..hati nie sakit teramat..terbakar lagi..tp aku tenang jea.xnk tunjuk depan bff aku..blh lg nk berlagak cool sedang kan dlm hati tu da menangis..
dia bg mesej kt aku ckp jgn salah faham..tu kwn dia jea..kwn sekelas dia..dorang baru balik jamuan kelas kata nye lg..entah laa time tu nk percaya ke x..tp aku wat xthu jea..wat xde pape berlaku..duk kejap pastu..kwn dia dtg,,tlg explain lg kt aku..perlu ke kwn dia yg dtg explain?knp dia xdtg sendiri ckp kt aku..konon nye sbb member2 sume ade kat situ..duk layab borak laa?abiz perasaan aku time tu sape nk layan??pentingkan sape lg??boleh plak dia blahh cmtu jea..eeee mmg glerr sakit hati  aku time tu..
tp aku sabar jea..smpai rumah bawu dia kol aku..nk suh aku percaya kt dia..ok,,aku percaya..
even masih curiga tp aku buang jauh2 perasaan tu..
sekali lg aku aku nmpk dorang bersama..kt tempat yg same..pompuan tu dtg kt umaa jiran aku tu..aku ingt lg mlm tu..padehal dia da jnji nk jumpe aku mlm tu..tp d sbbkn tu,,dia xjd jumpe dgn alasan kwn2 dia ade duk lepak skali laaa..2 laa..mcm2 alasan...konon lgxdpt blk umaa sbb ujan..tobat aku geram..dlm hati aku mmg da maki abizz..tp di sebabkan sygg punya pasal,,jap jea aku blh sejuk bila kena pujuk..alahai hati...knp laa ko lembut sgt ea...


tahun nie gak laa aku mula blaja duk berjauhan ngn dia..dia dpt blaja kt perak selama setahun setengah...
aku memang sedey glerr time nie..kena duk jauh pulak..alahai nasib laa badan..ingt lgi 1 mlm sebelom dia pergi tu..dia ade buat pengakuan ngan aku..dia ckp dia akan rasa bersalah kalo x ceritakan hal sebenar pd aku..dia ckp 1st time dia jumpe aku last year,,dia hanya nk anggap aku sebagai adik angkat jea..sebab time tu dia da ade gf..oleh kerana gf dia curang ngan dia,,kantoi ngn dia,,dia ase tertekan..time tu plak aku hadir lam hidup dia..so,,sebab tu laa dia dgn xsengaja masukkan aku dlm conflict hidup dia..dan aku jd mangsa keadaan..dia minta maaf sgt2 kt aku time tu..bila dia mula syg kn aku dia jd serba salah sebab dr awal da tipu aku..aku mmg terkedu glerr dgn pengakuan dia tu..air mata terus mengalir..aku tanya dia,,dia nk teruskan hubungan ini ke xnk..kalo xnk kite stop kt sini..dia ckp xnk sebab dia da mula syg kn aku..aku tanya dia adakah perempuan yg aku nmpk tu??dia ckp x,,tu just budak kelas dia jea..ok aku set dlm mind aku xnk pk bukan2 lg sal dia ngan pmpuan tu..tp hati nie degil,,tetap gak duk ingat kejadian tu..dia ceritakan sume kisah dia pada aku..barulaa aku taw rupe2 nye aku da masuk dlm mulut buaya.. ( maaf yea syg terpaksa guna perkataan nie ) xsangka pakwe aku rupe2 nye playboy besar..mcm mna laa aku boleh sangkut kat kaki playboy nie..padahal aku cukup elak dr berlaku benda mcm nie..benda da nk jadi kan..da jodoh aku utk bertemu ngan dia..aku terima seadanya baik dan buruk dia..


ingat lagi sebelom dia pergi tu,,dia pkai kan aku banggle dia..dia ckp pengganti dia selama dia xde kt sini..if aku pkai banggle tu aku akn merasakn dia sentiasa ade bersama ku..
dan oleh sebab dia xdpt smbung besday aku n anniversary kami,,dia da siap2 kn hadiah utk aku..seekor pooh utk besday n bunny utk 1st  anniversary kami..memang senyum lebar laa aku time tu..hehehee..
sempat lagi time tu dia nyanyikan sebuah lagu utk aku,,alamak tibe2 jea nk dgr lagi lagu ruang rindu ~ letto yg dia nynyi tu..


hmmm dia janji nk berubah dan xnk sakitkan hati aku lg..dan aku pegang pada kata2 dia tu..sbb aku mmg da syg sgt2 kt dia..even dia tipu aku,,tp dia tahu salah dia..dan xsalah utk aku bg peluang kt dia..aku percaya dia akan berubah suatu ari nt..bukan senang utk dia berubah dlm masa terdekat nie..dan aku bg  masa selama yg dia nk utk dia perbaiki diri dia tu..walau aku tahu mungkin perkara yg sama akan berulang lagi tp aku trima risiko yg bakal aku hadapi tu..


dan bila dia berjauhan,,aku mula merindui diri nye..dan berharap dia cepat pulang utk aku menatap mata nye lagi..sikit demi skit nama dia mula terpahat di hati aku.


ok kite sambung dlm part yg akan dtg nt lak yea..cukup lah stakat nie dahulu..aku da penat nk remind balik ape yg da jd dahulu..ok next part will coming so0n :)


No comments:

Post a Comment