terjah

Saturday, October 8, 2011

kisah kami part 1

aku pernah ckp dulu aku nk share love story dlm hidup aku..yg pernah terjadi n yg sedang terjadi dlm realiti skrg..mungkin xdelaa seindah love story org lain tp ia cukup terindah dlm hidup aku dan pengalaman ini yg mengajarku erti kehidupan..suka duka sumenya pernah aku lalui semenjak aku mula mengenal erti CINTA!! ia mengubah segalanya..penuh warna warni dan pelbagai corak yg di ukir di atas kanvas kehidupan ini...

ok now aku nk mulakan citer..
bermula pd tahun 2006~

time nie budak lagi..bawu form 3...hidup aku xdelaa mcm nie..dulu aku seorang yg pendiam..pemalu..xbyk cakap dan tetap simple mcm skrg..nk2 ngan laki..mmg aku malu glerr dulu nk ckp..serius dulu aku x mcm skrg,,xpndai sgt nk berkomunikasi ngn org..bila pk balik ase mcm lawak gak aku dulu,,skema glerr..mungkin keadaan yg terjadi dlm hidupa ku time tu yg buat aku jd mcm tu..actually my mum n dad da divorce mase aku form 2 lg..kira nye aku nie bawah jagaan abah aku la...mmg tertekan hidup aku dulu.,,aku menyalahkan takdir..mmg frust laa,,sape laa nk kuarga berpecah belah kan..mula2 jea aku xdpt time kenyataan,,tp bila da lame sikit,,da dpt time kenyataan aku ok balik,,cube jd diri aku,,dan hidup ngan bahagia..alhamdulillah even my mum n dad cmtu,,aku tetap dpt cukup kasih syg dan jagaan yg elok..seperti org lain gak..mungkin ade hikmah disebalik sume ini..
oleh sebab ini gak laa aku di takdirkan bertemu ngn tunang aku tu..aku mengenali dia melalui seorang kwn aku merangkap kwn baik dia dan jiran sebelah umaa mama aku..aku kn duk ngn abah aku,,so kdg2 jelaa aku g umaa mama aku..nk di jadikan citer time tu ari cuti skola kot..aku pon g laa umaa mama aku n bermalam kt sane..kebetulan dia pon time tu trut bermalam umaa kwn baik dia tu..mlm tu..aku da mmg knl kwn baik dia tu,,,pije..mlm tu aku duk main2 miskol ngn pije..saje kn ngah boring..lyn jelaa kn..sok kn pon same..keje asyik duk main tembak2 je..kesokan pg nye aku pon pegi laa umaa jiran sebelah tu,,hajat nk g pinjam dvd,,aku nmpk dia ikut tingkap umaa..time tu aku xdelaa tertarik sgt nk tgk dia..xde niat pon nk usha kn..so xde pape feel laa..time aku nk balik umaa aku laa baru dia msj aku..dia msj ngn no dia sendri..n dia ckp dia laa yg duk miskol2 aku tu..bkn kwn dia,pije tu..n dia amik no aku lam fon kwn dia tu..time tu kn aku bdk2 ag..so aku lyn jelaa org nk berkenalan kan..ingt lg,, tarikh aritu 19 OGOS 2006..
so,,aku pon mulaa laa berkenalan ngn dia..apih dan lin..tiap2 masa aku msj dia..dia buat aku tersenyum dan tergelak sorang2..
duk seminggu lepas tu,,aku g lak umaa mama aku..n mlm tu kwn dia ajak aku lepak same2..aku pon no hal laa kan lepak dpn umaa je pon kan..xlame pastu,,,dia lak smpai..aku dah cuak da time tu..segan dowh..aku duk pk nk balik umaa ke stay situ..last2 aku stay jea situ buat mcm xde pape pon kn..dia ade dpn aku je kot time tu,,tp kami xbercakap..kami duk mesej je walau ade d dpn mata..mungkin sama2 malu kn n xtaw nk ckp  ape..dlm hati aku,,cmnie ea rupe nye apih yg duk msj ngan aku tu..aku usha dia dlm diam..aku perhati kan tingkah dia,,wajah dia yg berselindung d sebalik cap yg dia pakai tu..lalu hati berkata xdelaa encem sgt pon mamat nie..heheheee..gatal..senyum2 jelaa ngn dia kn...
lps dia balik umaa dia tu dia msj aku lak,,time tu kul 2.15 am 25 ogos 2006 ,, dia ajak aku cople ngn dia..aku mcm xcaye jea dia msj aku cmtu.biar betol mamat nie..kenal baru seminggu,,jumpe bawu skali da ajak coouple..aku syok jap..tp hati nie berbunga2..senyum jea memanjang bila dpt msj cmtu..yelaa time tu kn single..tp takut gak nk time takut terluka,,takut2 pon aku tetap bg lampu hijau kt dia..hehehee...sejak dari itulah maka kami pon rasmi menjadi psngn kekasih..hehehe..ayat skema...
dia bukan laa 1st love aku,,dia adelaa 3rd love aku..tp even dia 3rd love aku,, dia ibarat spt 1st love aku..sbb    dgn dia laa aku mula mngerti erti rindu,,kasih,sayang dan cinta..
time tu hubungan kami baru nk berkembangkan...xdelaa yg sweet sgt kn..bese2 jea..nk2 time tu aku nk PMR dan dia lak SPM..so fhm2 laa masing2 sibuk ngn study..cewahh ayat mcm study rajin tu..cinta bdk skola kn mcm tu laa..
dengan kehadiran dia jg laa hidup aku bertambah gembira dan terasa lengkap sangat..aku ckup bahagia walau baru jea mngenali dia..dan aku mulai jatuh cinta dgn diri nya..

mcm tu laa permulaan kisah kami..biasa2 jea kan..tp aku tetap nk tulis,,suke imbau balik kenanagn kami..ase mcm semalam jea bawu knl..mata ngantuk laa...nk menaip pon da malas..sambung nt lak ea..
tunggu citer aku yg seterusnya..tp xtaw laa bila lak tu aku rajin menaip..
hmm nt tgk jelaa kn..
ok jumpe lg nt  (^_^)



to incik mohd afis mohd zain,,thankss da hadir dlm hidup sy.. <3 ilysm


No comments:

Post a Comment